Hayvan Çiftliği | George Orwell

Merhabalar,

Pek çoğumuz gibi ben de kitap okumayı çok seviyorum. Elimin altında sürekli güzel kitapların bulunması da hoşuma gidiyor. Aslında öğrenciyken çok boş vaktim olduğundan daha fazla okurdum ama son dört yılda işim nedeniyle eskisi kadar çok boş vaktim olmuyor. Bu nedenle iş hayatımdan kalan zamanları daha dikkatli değerlendirmeye çalışıyorum. Her gün sabah işe giderken serviste yarım saat kitap okuma fırsatım oluyor. Yatmadan önce yine birkaç satır da olsa okumayı çok seviyorum.

Instastories'de blogumda kitap yorumlarımı da görmek ister misiniz diye sormuştum ve olumlu yanıtlar alınca yayınlamaya karar verdim. Bloguma kitap (ve ayrıca gezi) sekmesi ilave ettim. Arada farklı içerikler de çeşitlilik katacaktır diye düşünüyorum.

Bu uzun girişten sonra kitaba gelecek olursak, Hayvan Çiftliği çekici kapak tasarımı ve isminden dolayı ilk bakışta hikaye veya masal kitabı zannedilse de aslında eleştirel politik bir kitap. İngiliz yazar George Orwell'in İkinci Dünya Savaşı sonlarına doğru yazdığı bu kitap, herhangi bir topluluğun bağlı olduğu idareye başkaldırıp, kendi kanun ve düzenlerini oluşturması durumunda yaşayacaklarını anlatıyor.



Kısaca hikayeden bahsedecek olursam; çiftlikteki hayvanlar, kendilerine kötü davranan ve çok çalıştıran çiftlik sahibine karşı ayaklanıp, çiftliğin yönetimini ele geçiriyorlar. Tüm hayvanların eşit olduğu bir düzen kurup, "yedi emir" dedikleri kuralları oluşturuyorlar. Zamanla bu kuralların nasıl değiştiği, hayvanların hafızalarının nasıl köreldiği, dış dünyadan gelen tehditler karşısında nasıl davranıldığı, yeni düzenin nasıl sağlandığı konuları iç içe sürükleyici bir biçimde ilerliyor ve kitabın sonunda çarpıcı bir canlandırma ile sonlanıyor.

Kitap, arka kapağında da bahsedildiği gibi dünya edebiyatında yergi tütünün başyapıtlarından biri olarak kabul ediliyor. Ayrıca kitabı Türkçe'ye çeviren Celal Üster'in harika bir iş çıkardığını söylemek istiyorum. Okuduğum en sürükleyici ve çarpıcı kitaplardan. Çok kalın değil -152 sayfa- ve içerisinde görseller mevcut. Belirtmeden geçemeyeceğim başka bir konu ise kapak tasarımı; inanılmaz başarılı buldum, estetik olmasının yanı sıra kitabın çok güzel bir özeti gibi olmuş.

Kitaptan unutamayacağım cümle; "Bütün hayvanlar eşittir ama bazı hayvanlar öbürlerinden daha eşittir."

Eğer siz de Hayvan Çiftliği'ni okuduysanız yorumlarınızı duymak beni mutlu eder. 

Sevgiler,
Seher

Seher

Renklidosyam

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder